loading...

کلبه فرش

بازدید : 164
شنبه 18 دی 1400 زمان : 20:16

فرش یکی از ارکان اصلی منازل ایرانی است و فرش ماشینی هزار شانه از جمله فرش های محبوب بین ایرانی ها می باشد که به همین دلیل در این مقاله ما اطلاعات کامل فرش ماشینی 1000 شانه کاشان را با نکات ضروری در انتخاب این فرش ماشینی برای دکوراسیون قرار داده ایم . از دیرباز ایرانیان روی فرش می نشستند ، روی آن غذا میل میکردند و استراحت می کردند . با مقایسه سبک زندگی انسان های باستانی و دوره های گذشته در می یابیم ایرانی ها انسان های متمدنی بوده اند که از محصولات دستباف برای گسترده کردن سطح خانه خود استفاده می کردند . در حالی که دیگر تمدن ها از برگ های درختان ( که به صورت بافته شده و تنیده شده ) زیر انداز تولید می کردند . با گذر زمان فرش در سرتاسر ایران به طور عمده بافته می شد . نقش ها و طرح های فرش دستباف هنوز در جهان یکتا است . با پیشرفت تکنولوژی و صنعتی شدن تولیدات ، فرش هم به زمره تولیدات صنعتی اضافه شد . در سال 60 شمسی بود که فرش ماشینی وارد ایران شد. این کاشان بود که توانست پیشگام فرش ماشینی شود .

دیگر امروزه تمامی محصولات جانبی فرش و گلیم توسط دستگاه بافته می شود . در بین انواع فرش ماشینی ، ما می خواهیم درمورد فرش ماشینی 1000 شانه صحبت کنیم . بین فرش های ماشینی فاکتورهایی وجود دارد که باعث می شود هر کدام کاربردهای متفاوتی داشته باشد . فاکتورهای همچون تعداد شانه ، تعداد رنگ ، متراژ ، تراکم و جنس نخ از جمله عواملی است که روی کیفیت و قیمت فرش موثر است . در مورد این ویژگی ها در ادامه صحبت خواهیم کرد .

1- شانه و تراکم فرش ماشینی 1000 شانه
فرش ماشینی 1000 شانه توسط دستگاهی بافته می شود که در هنگام بافته شدن 10 گره در یک سانتی متر از فرش می بافد . این تراکم باعث می شود در یک متر از فرش 1000 گره باشد . وقتی این میزان تراکم را با فرشی مانند فرش ماشینی 500 شانه مقایسه می کنیم در میابیم که این فرش جزو فرش های متراکم محسوب می شود . اما چرا باید فرشی با این تراکم بالا بافته شود ؟ جواب بدیهی است ، اگر نیاز باشد که شما از فرشی استفاده کنید که در آن از طرح های زیبا و پر نقش و نگار استفاده کنید باید تراکم فرش را بالا ببریم تا بتوانیم این نقش ها را در فرش پیاده کنیم . استفاده از الیاف نازک و باریک از دیگر الزاماتی هست که باید در بافت فرش ماشینی 1000 شانه رعایت کنیم .
فرش ماشینی 1000 شانه گزینه مناسبی برای اتاق پذیرایی است . این فرش با داشتن نقش های زیبا و چشم نواز می تواند فضای زیبایی به اتاق شما بدهد . در این فرش گره ها به صورت فشرده بهم بافته شده است و این ویژگی باعث مقاوم تر شدن فرش ماشینی در برابر فشار است .

2- متراژ فرش ماشینی 1000 شانه
به علت اینکه فضای اتاق هر منزلی متفاوت است باید طیف وسیعی از متراژهای گوناگون را تولید کرد . فرش ماشینی 1000 شانه هم مانند دیگر انواع فرش ماشینی در اندازه های مختلف بافته می شود . این تنوع اندازه باعث می شود خریداران در مورد اندازه فرش ماشینی نگرانی نداشته باشند . ممکن است فرش ماشینی در اندازه های گوناگونی بافته شود ولی 3 اندازه استاندارد وجود دارد که تمامی شرکت ها سعی می کنند در قالب همین 3 اندازه فرش های خود را ببافند . این اندازه ها عبارت است از فرش 3 در 4 که به فرش 12 متری معروف است ، فرش 9 متری که در ابعاد 2.5 در 3.5 بافته می شود و در اخر فرش 6 متری که نصف اندازه فرش 12 متری است و در اندازه های 2 در 3 متر بافته می شود . این اندازه ها در مورد دیگر انواع فرش ماشینی 1200 شانه و فرش ماشینی 700 نیز صادق است . ممکن است ابعداد فرش ماشینی از این مقدارهم کمتر شود که به آن قالیچه گفته می شود .

3- تعداد رنگ فرش ماشینی 1000 شانه
همان گونه که فرش ماشینی در ابعاد مختلف بافته می شود ، تعداد رنگ های استفاده شده در فرش ماشینی هم متفاوت است . برای آنکه بتوان نقش های زیبا تر و فاخرتر ایجاد کنیم باید تعداد رنگ های فرش را افزایش دهیم . افزایش تعداد رنگ به منزله افزایش قیمت فرش ماشینی 1000 شانه است . به طور معمول فرش ماشینی را در سه طیف تعداد رنگ می بافند که می توان به فرش ماشینی 1000 شانه 10 رنگ کاشان و 8 رنگ اشاره کرد . طبیعی است که قیمت فرش ماشینی 10 رنگ بالاترین قیمت بین بقیه فرش ها را خواهد داشت .

4- الیاف فرش ماشینی 1000 شانه
اگر تاریخچه فرش ماشینی از گذشته تا به امروز را بررسی کنیم درمیابیم که در طول این دوران مهم ترین چالشی که تولید کنندگان فرش ماشینی با ان درگیرند ، استفاده از بهترین و مرغوب ترین نخ برای بافت تار و پود فرش است . در ابتدا از نخ های طبیعی مانند ابریشم و پشم برای بافت استفاده می شد اما به دلایل زیادی نخ های مصنوعی مورد استقبال بیشتری قرار گرفت . اما در این میان تنها نخ های اکریلیک بودند که توانستند خود را به عنوان یکی از الیاف با کیفیت معرفی کنند . در ادامه به دلایل موفقیت اکریلیک در فرش ماشینی آکریلیک کاشان اشاره می کنیم .

الیافی اکریلیک هیت ست شده که در فرش استفاده می شود از لطافت و نرمی زیادی برخوردار است . در هنگام دست کشیدن روی فرش ، دست شما به راحتی سر می خورد . از ویژگی های بارز الیاف اکریلیک این است که اصلا بوی مواد شیمیای و نفتی نمی دهد و خاصیت ضد حساسیت بودن دارد . اگر به صورت تصادفی یک ظرف داغ روی فرش قرار بدهید هیچ مشکلی برای فرش ماشینی نمی افتد زیرا این الیاف در برابر حرارت به شدت مقاوم هستند . فرش ماشینی 1000 شانه که از الیاف اکریلیک بافته شده است دارای رنگ های بسیار زنده و شاد است .

https://ghasrfarsh.com

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 48
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 7
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 57
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 8
  • بازدید ماه : 472
  • بازدید سال : 2285
  • بازدید کلی : 6122
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی